Proces tworzenia umowy pożyczkowej w Western AgCredit był żmudny i rozwlekły:

-          skompletowanie całego zbioru informacji i checklist na wielu wielo-kolumnowych
stronach, by dostarczyć departamentowi potrzebne informacje oraz klauzule umowy,

-          weryfikacja parametrów umowy pomiędzy departamentem, a przedstawicielem,

-          finalizacja parametrów umowy,

-          złożenie kompletnej umowy pożyczkowej w dedykowanym systemie IT.

Pomimo korzystania z systemu – wygodniejsze było używanie operacji manualnych typu „Copy and Paste”, co nie było ergonomiczne i niosło ryzyko błędów. Tylko niewielka grupa pracowników wiedziała jak oprawnie przygotować umowę pożyczki.

W roku 2005, Western AgCredit zdecydowało udoskonalić proces.

Po przetestowaniu i odrzuceniu kilku rozwiązań, bank odkrył HotDocs. „Poszukiwaliśmy rozwiązania gwarantującego elastyczność, adaptowalność oraz możliwość użycia naszych własnych dokumentów.” - David Brown, Vice President of Credit Services, „HotDocs idealnie pasował do naszych potrzeb”.
Bank zakupił HotDocs w roku 2006. Cały proces zbierania oraz uzgadniania detali umowy przemodelowano na HorDocs interview ("Master Interview"). Cała praca zaprojektowania programu, wykonania oraz przetestowania została wykonana przez użytkowników, nie było potrzeby zatrudniania zewn. programistów. Ważnym aspektem dla banku była łatwość użycia nowego programu, jak powiedział D. Brown: „Program jest intuicyjny, ponieważ odzwierciedla to jak myśli i czuje użytkownik końcowy.”

”Uzyskaliśmy ogromną efektywność.” – David Brown, bank mógł teraz obsłużyć znacznie większą ilość umów bez potrzeby zwiększania kadry (rok 2006 – ponad 1500 umów, rok 2008 – 3000 umów). „Zazwyczaj przygotowanie umowy pożyczkowej wymagało 2-3 dni, natomiast z HotDocs możemy o zrobić w ciągu dnia, czasem jest to kwestia minut.” – David Brown.

„Wraz z rosnącą złożonością regulacji finansowych, standaryzacja staje coraz ważniejsza. HotDocs stał się naszym medium komunikacji” – powiedział David Brown,

„Nie ważne jaki typ pożyczki robimy – zawsze robimy to przez HotDocs. Wszyscy pracownicy używają HotDocs, a my zapewniamy natychmiastowe zapisy w dokumentach adekwatne do zmian w regulacjach prawnych. Daje nam to nieoceniony poziom naszego bezpieczeństwa. „