DoIT – Zarządzanie operacjami

DoIT efektywnie wspiera proces zarządzania operacjami niezbędnymi do utrzymania systemów informatycznych. Elastyczność narzędzia pozwala na jego wdrożenie w każdej organizacji, która posiada zdefiniowane usługi utrzymania zasobów IT oraz procedury opisujące działania w tym obszarze. Na ich podstawie DoIT automatycznie tworzy okresowe plany operowania i administrowania, nadzoruje właściwą ścieżkę akceptacji, przydziela zadania wykonawcom, monitoruje oraz rozlicza ich terminową realizację.

 

Korzyści:

  • wsparcie utrzymania ładu w obszarze operacyjnym IT
  • wsparcie zarządzania jakością know-how procesów eksploatacyjnych
  • szerokie możliwości integracji z systemami zarządzania monitorowania i raportowania
  • usprawnienie organizacji pracy służb IT w obszarze administrowania i operowania
  • posiadanie stabilnej, wydajnej i elastycznej platformy aplikacyjnej planowanie zadań operowania i administrowania oraz przydzielanie ich wykonawcom

Podstawowe funkcjonalności:

  • integracja z działającymi w organizacji systemami monitorowania zdarzeń
  • nadzór nad terminową realizacją zadań
  • obsługa automatyzacji procesu realizacji i potwierdzania zadań

Planowanie zadań operowania i administrowania.

DoIT pozwala na zdefiniowanie zadań różnego typu, w szczególności cyklicznych, których podstawą są procedury utrzymaniowe (administratorskie) obowiązujące w organizacji. Umożliwia to monitorowanie i rozliczanie ich wykonania. Narzędzie wspiera również utrzymanie ewidencji procedur i pozwala na jej integrację z obowiązującym w organizacji rejestrem. Zadania kierowane są do odpowiednich wykonawców zgodnie z utworzonymi i zaakceptowanymi planami, które uwzględniają kalendarz realizacji.

Integracja z działającymi w organizacji systemami monitorowania zdarzeń.

Ważną cechą DoIT jest gotowość integracji z Systemem Monitorowania Zdarzeń (SMZ) takim jak np. Systemem Monitorowania Infrastruktury i Usług IT (MonIT). Na podstawie zdarzeń z SMZ możliwe jest automatyczne rejestrowanie zadań do wykonania oraz weryfikacja ich statusu. Kolejnym aspektem integracji jest możliwość automatycznego generowania w SMZ zdarzeń powstałych w wyniku braku terminowej realizacji zadań krytycznych.

Jedna konsola.

DoIT może być podstawową konsolą operatora lub administratora. Dzięki łatwej integracji pozwala na implementację dodatkowych komponentów dostępu do danych np. incydentów przypisanych do użytkownika, których źródłem są systemy wspierające zarządzanie tym obszarem (HP SM) czy zmian dystrybuowanych do wykonania.

Nadzór nad terminową realizacją zadań.

Do realizacji nadzoru nad procesem operowania i administrowania służy Konsola Nadzorcza, która udostępnia wybranym użytkownikom dedykowane raporty i zestawienia KPI. Dzięki wykorzystaniu usługi Reporting Services, możliwe jest również dostosowywanie ich do własnych potrzeb.

 

pobierz informacje w .pdf pdf